18 February 2009

Gronare gras pa andra sidan jorden? Nope!

Hej vanner! Hur har ni det hemma i Sverige? Har ar det val sadar ska jag erkanna. Jag kan inte ens skryta om att vadret ar bra da det har svikit oss i sisadar en veckas tid. Och jag har trottnat pa regnet! Jag akte inte till andra sidan jorden for att duscha ute, utan for att bada i det harliga havet. Verkar vara lite missforstand mellan mig och gubben dar uppe... 

I alla fall, vi letar jobb for fullt. Hm. Nu ljog jag, vi letar idag for vi har inte vagat oss ut fran lagenheten pa ett tag da det uppstatt konstiga utslag over hela vara kroppar. Jepp, sa sant som det ar sagt. Nasty it is. Nu undrar sakert ni dar hemma vad detta fenomen kan vara(forutom min far som skrattade brallorna av sig nar jag berattade over telefon;)). Efter att vi hade flyttat in i varan nya lagenhet sa drojde det inte lange forrens dem har ackliga utslagen tog over vara kroppar(det later varre an vad det ar). Jag gick till doktorn och kollade mina(Jennifers kom senare) och han hade inget riktigt bra svar pa vad det var, sa jag la ut pengar pa besok och medicin som inte hjalpte for ca 130 Aus dollar(ca 750 Sv:- ). Nagra dagar senare sa gar jag med Jennifer till en annan doktor som ar battre och med medtaget bevis(sma kryp i en ikeaburk) konstaterar doktorn som var skitbra forovrigt att vi har fatt skabb av var madrass. FY FAN! Kanns som det varsta som kan handa men som min far sa, det kunde ha varit varre. 

"Graset ar inte alltid gronare pa andra sidan"



1 comment:

Anonymous said...

Hejsan på Er! Tråkigt med vad ni råkat ut för, men jag hoppas ni är OK nu. Ja man vet ej vad som finns i sängen, stackars Er. Och så regn också i så många dar. Ja, ja men lite motgångar ska det ju vara i livet. Hoppas det blir något jobb för dig Michaela.
kramar från mormor!